موضوع:
نویسنده: ابوالفضل
جدايي! هرآنچه كه اين روزها واژه جدايي را به يدك مي كشد در شاخه هاي مختلف سرگرمي براحتي ميتواند خبرساز ، موجب ناراحتي و يا حتي شادماني شود . همانند اثر پر سروصداي جدايي نادر از سيمين در وادي هنر هفتم كه در عين ناباوري افتخار آفريني نمود و يا جدايي سر الكس فرگوسن از تيم فوتبال منچستريونايتد پس از سالها افتخار آفريني و كسب نتايج درخشان .اين سرانجام تلخ و فرجام ناگوار شايد بيش از هركس براي علاقه مندان به صنعت بازيسازي و بازي دوستان گران تمام شده باشد چراكه هر روزه جدايي هاي بسياري از نوع دردناك و تلخ را در اين عرصه پرفراز و نشيب به نظاره مي نشينيم در شرايطي كه اكثريت قريب به اتفاق آنها باعث نابودي خاطرات خوش ما از عناوين خوش سابقه و مورد علاقه مان شده و احتمالا در آينده خواهند شد.مثال هاي فوق العاده برجسته اي بر اثبات اين ادعا يافت مي شوند كه از مهمترين آنها ميتوان به وداع هميشگي شينجي ميكامي با سري دوست داشتني Resident Evil ، خالقان سه گانه ماندگار Modern Warfare با پروژه Call of Duty ، قطع همكاري شخص كليف بي براي توسعه نسخه هاي جديد سري بزرگ و جريان ساز Gears of War و مثال هاي روشن ديگه اي كه شايد يكي از مهمترين و صد البته دردناك ترين آنها حداقل براي طرفداران سينه چاك كنسول مايكروسافت ،خداحافظي Bungie از دنياي بيكران HALO اشاره كرد.گروه مستعدي كه راه پيشرفت را به نوعي در يك شب پيموده و سهم بسزايي در بالابردن محبوبيت نسل هاي سه گانه XBOX در طي ساليان اخير به خود اختصاص داد .قطعا كسي را نمي توان يافت كه نام مسترچيف را نشنيده باشد يا با افتخارات سري ماندگار HALO كه لقب جنگ ستارگان هنر هشتم را به خود اختصاص داده است بيگانه باشد.
چنين جدايي هرگز آسان نبود حتي با وجود تمام تلاشي كه Microsoft براي گلچين كردن بزرگترين و خوش سابقه ترين بازيسازان صنعت بازيسازي زير پرچم پرآوازه اي بنام 343 Industries براي در دست گرفتن پروژه عظيم HALO انجام داد، حتي با تجربه يكي از بهترين و يا به عبارتي بهترين نسخه HALO تحت عنوان Reach به عنوان حسن ختام كار اين استديو در اين سري محبوب و حتي با تجربه HALO 4 كه از خيلي جهات از نظر كيفي در جايگاه به مراتب بالاتري از ساخته هاي دست Bungie قرار مي گرفت.به هر حال اهميت فوق العاده زياد اين سري پرسود و محبوب براي غول ردموندي و حساسيت خاص آنها بر سري HALO دليلي بود كه بعدها اعضاي بانجي به عنوان محدوديت هاي اعمال شده بر آنها و عامل جدايي شان از مايكروسافت اعلام كردند، چراكه آنها اجازه هرگونه فعاليت بيشتر در توسعه عناوين جديدتر را نداشتند . هم اكنون چيزي حدود 6 سال از آن جدايي مشهور مي گذرد و در شرايطي كه HALO همچنان بزرگي مي كند اولين دست پخت خالقان آن تحت عنوان Destiny كه ماحصل قرارداد همكاري 10 ساله اي ميان Bungie و Actvision بحساب مي آيد عرضه و راهي بازار شده است . در همين ابتدا بايد متذكر شد كه به هيچ وجه نبايد Destiny را با HALO مقايسه كرد چراكه تمركز سازندگان براي ارائه يك تجربه صرفا آنلاين باعث شده، مسير سرنوشت به كلي از افسانه ماندگار مسترچيف و آن داستان پر و پيمانش جدا شود.براي لذت بردن از دست پخت جديد بانجي بايد با نيت تجربه پروژه جديد سازنده اي كه زماني دوستش داشتيم به استقبال Destiny بريم ، نه بيشتر و نه كمتر . با اين طرز تفكر به بررسي عنوان تجاري جديد ناشران Call of Duty رفته و خواهيم ديد كه اين همه سال انتظار ارزشش را داشته است يا خير؟
برچسب :
,
نویسنده : ابوالفضل | تعداد بازديد : 174 امتیاز : 4 |
امتیاز شما :
1 2
3 4
5 6